7 važnih stvari koje zaboravljamo reći biciklističkim početnicima

objavljeno: 05.07.2018.

Postoje mudri i iskusni biciklisti koji rado dijele savjete. Oni će vrlo rado pomoći svakom biciklistu početniku, dok će klubovi i druge formalne grupe biciklista s oduševljenjem prihvatiti nove članove i prenijeti im svoje teško skupljeno znanje.

 

To je odličan vjetar u leđa za svakog tko još nije siguran hoće li odabrati trčanje ili bicikliranje, ali toj zajednici najprije treba nekako pristupiti.


Ako ste previše uzbuđeni ili pomalo nesigurni dok čekate prvi sastanak s grupom iskusnih biciklista ili želite biciklirati sami, a trebaju vam savjeti - na pravom ste mjestu.


Sve ono što bi svaki biciklist, da je mogao, rekao sebi prije ozbiljnijih pedaliranja popisali smo za buduće naraštaje.


Kako bi početak bicikliranja bio što manje stresan, a više zabavan…


#1 Nemojte nositi donje rublje ispod biciklističkih hlača


Prvi savjet koji bi iskusniji biciklisti dali početnicima je ne nošenje donjeg rublja ispod biciklističkih hlača. Iako su oni na svojim počecima odbijali obući biciklističke hlače direktno na kožu, ne žele da svi ponavljate istu grešku.


ne-nosite-donje-rublje.jpg


Jednom kada su se odvažili na ovakvu vožnju shvatili su prednosti. Donje rublje više neće smetati, a i higijenski je prihvatljivije. Pamučno rublje puno bolje čuva bakterije od anti-bakterijskog materijala od kojeg je napravljen strateški dio biciklističkih hlača.


Ne želite biti udomitelj bakterija, zar ne? :D


#2 Vozite samo bicikl koji odgovara vašoj visini i načinu vožnje


Ako vozite bicikl jednom godišnje, jer eto, nemate drugog izbora - možete zanemariti ovaj savjet. Ako vozite išta više od toga posvetite pažnju odabiru bicikla. Prema vašoj visini prodavači u Rog-Jomi znat će vam odabrati odgovarajućeg “dvokotačnog ljubimca”.


Odgovarajući bicikl učinit će vožnju udobnijom i zanimljivijom. Sigurno se nećete zaljubiti u neudobno pedaliranje.


Jednom kada iskusite vožnju na prikladnom sjedalu nikada se više nećete vraćati na neudobne koji su vam izazivali bol u kralježnici.


#3 Ne postoji najdraža brzina (stupanj prijenosa)


Umjesto da vam pred novim biciklističkim prijateljima izleti pitanje: "Koja je tvoja najdraža brzina?", ispričajte im vic o biciklistima - ostavit ćete puno bolji prvi dojam.


sale-o-biciklistima.jpg


Konstantno mijenjanje brzina osigurava ostanak u idealnom ritmu pedaliranja. Većini ljudi najviše odgovara između 80 - 90 okretaja u minuti. Tako  su najefikasniji i najmanje se umaraju. Na manjem broju okretaja (do 60 u minuti) vaše tijelo troši manje kisika, istina, ali isto tako možete ozlijediti koljena s tako dugim okretnim momentom.


#4 Pripazite na žice ispod kormila


Bilo da se radi o ciklo kompjuterima, rasvjeti ili nastavcima za kormilo cilj je isti. Pričvrstite ih tako da izbjegnete žice.


Kako vam se u vožnji ne bi dogodilo da ne možete kočiti ili mijenjati brzine provjerite da su žice slobodne i sigurne. Samo jedna vožnja s nespretno postavljenom dodatnom opremom može vas koštati komplet novih žica za cijeli bicikl.


Bolje spriječiti nego liječiti!

 

#5 Uz malo održavanja produžite životni vijek bicikla


Prije svake vožnje odvojite minutu vremena i pregledajte bicikl. Temeljite preglede obavite barem jednom prije svake sezone vožnje bicikla. Provjerite tlak u gumama, o njemu ovisi i kvaliteta vožnje.


Česta pogreška kod početnika je upravo prenapumpana guma. Ako ste teški 50 kg bit će vam dovoljna guma napumpana na 5 bara. Ako ste malo teži (85 kg) napumpajte gume na 7- 8bara.


servis-bicikla.jpg


Osim tlaka u gumama, provjerite sjedalo i kormilo - moraju biti u svojim položajima, uvjerite se da su kočnice ispravne i da lanci i zupčanici ne proizvode nikakve neobične zvukove.


#6 Na neke stvari se isplati potrošiti


Ako nemate bankovni račun bez dna, kupnja bicikla i biciklističke opreme može predstavljati financijski problemčić. Neka oprema nije toliko bitna ili obavezna, ali zato postoje stvari u koje trebate uložiti više kako bi vam vožnja bila ugodnija, a vi češće vozili.


Nemojte zanemariti kvalitetan par biciklističke obuće. Uštedite li 500 kn na cipelama to vam se može obiti o glavu ili prije o nožne prste. Poteškoće koje će nastati zbog neudobne obuće nisu vrijedne tog novca.

 

Druga bitna stvar, pogotovo ako najviše biciklirate u toplijim krajevima je lagana kaciga. Bit će vam udobnija, sigurno, ali isto tako, bit će opremljena boljom ventilacijom.


Udobnija oprema duže će vas zadržati na biciklu, nemojte štedjeti na bitnim stvarima.


#7 Potrudite se “ugoditi preponama”


Nenošenje gaćica, kreme za prepone, pronalazak odgovarajućeg sjedala - sve ove radnje imaju za cilj ugoditi preponama. Dok se trkači bore sa žuljevima i noktima koji otpadaju, biciklisti imaju problema s iritacijom kože u području prepona.


Svaki malo ozbiljniji biciklist vjerojatno je imao sličnih nelagodnih situacija. Ne mora biti strašno, na vrijeme smo vas upozorili. :)


Jednom kada se uhvatite kako na najdražem odmaralištu, s prijateljima biciklistima, pričate o svom iziritiranom međunožju znat ćete - niste više početnik.


Odmorite se poslije svake vožnje, odmor je jako bitan dio treninga, a ni visoke temperature neće pomoći da se bolje osjećate. Pijte dovoljno tekućine, pazite svoje tijelo i dogodine će biti lijepo biciklirati.


Trebate li možda novi bidon ili naočale?