Mali vodič za trudnice koje obožavaju svoj bicikl

objavljeno: 09.05.2018.

Novi život je na putu, no nema šanse da se odreknete najdražeg prijevoznog sredstva na dva kotača? Niti ne morate.

Iako se mnoge trudnice pozdravljaju s omiljenom fizičkom aktivnošću i odmah nakon sretne vijesti spremaju svu biciklističku opremu, bicikliranja u trudnoći ne treba se odreći.

 

Trudnoća nije kraj života kakvog poznajete već samo treba prilagoditi aktivnosti svojim mogućnostima. Prenatalne vježbe nisu jedine koje će vam koristiti. Možda trenutno nemate snage za maratonske ture, no zašto ne biste nastavili ići biciklom na posao?

 

Prvo i najvažnije pravilo: treba slušati svoje tijelo

 

Postoje različiti popisi nedopuštenih aktivnosti trudnica, no bicikliranje nije ni na jednom od tih popisa.

 

Mame se trebaju jedino plašiti pada, ali to je malo vjerojatno. Padovi se događaju amaterima i profesionalcima kod brzih spustova i jakog pedaliranja.

 

Naravno, bitno je da prilagodite brzinu svom stanju. I ne možete sjesti na bicikl ako vam je liječnik rekao da morate strogo mirovati.

 

brzina-bicikliranja-trudnoca 

 

O svim fizičkim aktivnostima, pogotovo o intenzivnijem bavljenju biciklizmom, vrijedan izvor savjeta i informacija uvijek je vaš liječnik. On ili ona će vas upozoriti da pazite na otkucaje srca (koji ne bi trebali prelaziti 140 otkucaja u minuti) i da slušate svoje tijelo.

 

Prva tri mjeseca ako je sve u redu i dalje ćete moći “pičiti” kao i prije, ali kako će trbuščić rasti dionice od 30 kilometara koje ste smatrali zagrijavanjem postajat će izazov.

 

Do kada trudnice smiju voziti bicikl?


Većina budućih mama biciklistica zasigurno si je postavilo ovo pitanje. Odgovor nije jednostavan i uključuje pozorno slušanje svog tijela, no ovisno o terminu, postoje prijedlozi dužine i intenziteta treninga za trudnice.

 

Prvo tromjesečje i vožnja biciklom

 

U ovom razdoblju nema velikih vidljivih promjena na tijelu, no vrlo je važno razgovarati s ginekologom.

 

Ako nastavljate sa svojim uobičajenim planom vožnje, ginekolog će vam najvjerojatnije predložiti nastavak, ali sa smanjenim intenzitetom.

 

nastavak-bicikliraja-trudnoca

 

S obzirom na to da većina trudnica osjeti pad energije na početku trudnoće, to vam vjerojatno neće preteško pasti. Ako liječnik ustanovi da je sve u redu, nema nikakvih zapreka za nastavak bavljenja biciklizmom uz redovne kontrole.

 

Drugo tromjesečje na biciklu

 

U drugom tromjesečju uočit ćete promjene na tijelu. Mijenja se i držanje trudnice a time i težište. Promjena težišta često poremećuje ravnotežu pa ćete sukladno tome morati prilagođavati svoj bicikl (primjerice spustiti sjedalo ili podignuti upravljač). Vožnja biciklom omogućit će vam održavanje kondicije, no ograničite se na ture za koje znate da su savladive u 45 minuta ili manje.

 

Treće tromjesečje i biciklizam


Da, i u trećem tromjesečju smijete na bicikl ako to želite. No, ograničite se na kraće vožnje do 30 minuta i slušajte svoje tijelo. U ovom razdoblju trebat će vam malo više prostora na biciklu i šire sjedalo kako bi vožnja bila stabilnija.

 

Ovo je i vrijeme u kojem će vam nemoguće postati voziti svoj dosadašnji trekking ili mountain bike bicikl.

Morate se prebaciti na one gradske bicikle s košaricom čije ručke su puno više pa ste u sjedećem položaju kada pedalirate.


I još nekoliko malih savjeta za sigurnu vožnju u trudnoći

 

Doktor je odobrio vožnju, imate energije i spremni ste na putovanje biciklom u dvoje? Evo nekoliko dodatnih savjeta uz koje će vam trudnička vožnja biciklom biti sigurnija.

 

1. Nemojte zaboraviti na vodu - za buduće majke pravilna hidratacija još je važnija nego za ostale bicikliste jer zbog niže zdjelice koja pritišće mjehur trudnice imaju češću potrebu za mokrenjem.

 

odmor-od-bicikliranja 

 

Osim vode ili druge tekućine potrebno je spakirati i nešto hrane kako ne bi došlo do pada energije.

Kada već govorimo o wc-u, prije planiranja rute bilo bi dobro provjeriti ima li ih u blizini.

 

2. Izbjegavajte vožnju po vrućini kako se ne bi brzo umorili - ipak se treba vratiti natrag.
Možda ćete morati promijeniti svoju staru odjeću za trening - pamuk u slojevima će vam vjerojatno biti udobniji od umjetnih materijala.

 

3. Nemojte se uspoređivati s drugima - svaka trudnoća je različita. Početkom tjedna ćete možda osvojiti svijet i odvoziti jednu od najdužih etapa, a nekoliko dana kasnije bit će teško izaći iz kreveta dok vaša trudna frendica pliva, ide na jogu, trči, pleše i redovito ide u teretanu. Spustite ljestvicu očekivanja i slušajte signale koje vam tijelo šalje.

 

Oprema u koju se možete pouzdati i šire sjedalo učinit će svaku vožnju ugodnijom i sigurnijom. Osim održavanja kondicije i boljeg osjećaja, vožnja bicikla u trudnoći dobra je prevencija proširenih venama.

 

Ako vožnja po prirodi ipak nije za vas, uz sobni bicikl uživat ćete u prednostima bicikliranja bez rizika od padova. Nekoliko mjeseci nakon poroda opet ćete brzo biti na biciklu! Sami ili s djetetom u sjedalici :)

 

Posjetite najbliže Rog Joma prodajno mjesto i pronađite udoban bicikl ili novo sjedalo.