Koji cestovni bicikl je pravi za vas?

Koji cestovni bicikl je pravi za vas?
objavljeno: 05.03.2019.

Kada biste nekom prijatelju koji nije toliko upućen u biciklizam spomenuli da kupujete novi cestovni bicikl on bi na prvu odmah pomislio na bicikl s `spiganim` uskim volanom i tankim gumama. Vi ste naravno već malo više istražili to područje od njega i svjesni ste da kod kupovine cestovnog bicikla danas imamo puno više detalja i tehnoloških karakteristika.

 

Trek kao jedan od najpoznatijih i najvećih biciklističkih brendova tako u svojoj ponudi ima nekoliko cestovnih modela čija primarna obilježja su na prvu veoma slična (specifičan cestovni volan, uže gume, okvir bez prednje i stražnje suspenzije, veći omjeri lančanika u odnosu na brdske bicikle…) ali kad ih proučimo izbliza uočavamo njihove specifičnosti koje naglašavaju njihovu prednost za određeni tip vožnje, treninga ili utrke.

 

U ponudi za 2019. sezonu tako možete birati između modela Madone (`aero` bicikl), Domane (`endurance` bicikl), Emonda (najlakši trkaći bicikl), Checkpoint (`gravel` bicikl), Boone (ciklokros bicikl) i Speed Concept (`time-trial` i bicikl za poluduge i duge triatlone).

 

Ono što razlikuje međusobno ove modele su materijali od kojih su napravljeni njihovi okviri. Kod `high-end` modela okvir će biti napravljen od OCLV karbona (koji je opet podijeljen u nekoliko kategorija ovisno o namjeni bicikla), a kod modela koji će biti većini pristupačniji za džep nalazimo okvire koji su napravljeni od veoma kvalitetnog `premium` aluminija. Ovdje svakako valja napomenuti da je sama kvaliteta i finalna obrada aluminija toliko napredovala u posljednjih nekoliko godina da ćete na fotografijama ili gledajući bicikl u dućanu vrlo teško na prvu uočiti razliku između okvira napravljenog od karbona ili aluminija.

 

emondaalr.jpg


Druga razlika je sama geometrija tih okvira, odnosno pozicija u kojoj sjedite na biciklu. Tako npr. na biciklu poput Speed Concept koji je namijenjen za `borbu protiv sata` sjedite u jednoj veoma agresivnoj poziciji u kojoj je tijelo potpuno u pretklonu kako bi imali čim manji otpor zraka odnosno kako bi vaša pozicija sjedenja bila čim više aerodinamičnija. Na modelu poput Domane ili Checkpoint nailazimo na tzv. `endurance` geometriju koja će većini vozača, pogotovo onih koji tek kreću u svijet cestovnog biciklizma biti puno udobnija za vožnju zbog uspravnijeg položaja sjedenja.

 

U nastavku ćemo vam pobliže objasniti glavne karakteristike za svaki od modela.


Trek Domane - `endurance`


Domane model svoju najveću prednost ispred drugih modela nudi u veoma udobnoj geometriji, položaju sjedenja na biciklu.

 

domanesl6disc_19_23389_a_portrait.jpg

 

Osim same geometrije okvira za ovu udobnost u toku vožnje zaslužna je i ekskluzivna Trek tehnologija pod nazivom `IsoSpeed`. Ova tehnologija zaslužna je za ublažavanje svih vibracija, udaraca koji se s kotača bicikla prenose na okvir bicikla i dalje na vas kao vozača (nešto kao da imate `mini` suspenziju na brdskom biciklu). Zahvaljujući ovoj tehnologiji vozač se manje umara što je pogotovo primjetno na dužim vožnjama. Upravo zbog toga nije rijetkost vidjeti vozače iz profesionalne cestovne ekipe Trek-Segafredo kako na najtežim jednodnevnim utrkama poput `Paris-Roubaix`, `Tour of Flanders` voze upravo Trek Domane.

 

Domane model dostupan je s komponentama koje su više namijenjene muškim vozačima ali i kao `WSD` modeli – Women Specific Design. Isto tako dostupan je u karbonskoj i aluminijskoj verziji okvira. Kod karbonskih modela na izbor su SLR modeli kao vrh ponude, zatim SL kao model ispod SLR-a (razlika je u težini i čvrstoći karbona koji je kod SLR modela 600 OCLV karbon, a kod SL modela 500 OCLV karbon). U aluminijskoj verziji nude se modeli ALR i AL (kao i kod karbona i ovdje je razlika između nešto krućeg i lakšeg aluminija gdje je naravno u prednosti ALR ispred AL modela).

 

Svi modeli osim aluminijskog AL nude se u opciji s klasičnim ili disk kočnicama dok kod najjačeg karbonskog SLR modela na izbor imate samo disk kočnice.

 

Domane SLR modeli dostupni su za narudžbu i kroz potpuno personalizirani način narudžbe koji se zove PROJECT ONE.

 

domane-projectone.jpg

 

Trek Madone - `aero race`


Za razliku od Domane modela kod Madone je najveći naglasak na brzini. Već na prvi pogled sam dizajn bicikla, potpuna integracija svih bužira i sajli unutar samog volana i okvira bicikla otkriva kako je Madona dizajnirana da vozaču omogući najbolju moguću aerodinamiku na klasičnom cestovnom biciklu. Naravno Madona je sve samo ne klasični cestovni bicikl.

 

tk18_madone_disc_lifestyle_48.jpg

 

Cijevi geometrije okvira dizajnirane su uz pomoć testiranja u aero tunelu, u Treku su taj dizajn nazvali `KVF` (Kammtail Virtual Foil). Ovakav dizajn cijevi okvira omogućuje da se maksimalno smanji otpor zraka (tzv. `drag`) koji biciklu i vozaču na njemu pomaže da uz manje truda postiže veću brzinu.

 

I kod Madone Trek je iskoristio svoju IsoSpeed tehnologiju ne bi li trkaći aero bicikl bio čim udobniji za vožnju. Ovo je još jedan korak naprijed i veliki plus u odnosnu na konkurenciju (Giant Propel, Specialized Venge…) jer poznato je da aero bicikli i udobnost ne idu jedno s drugim. Trek je i taj problem uspio riješiti upravo s IsoSpeed tehnologijom koja se nalazi ispod gornje cijevi okvira. U samo nekoliko minuta može izabrati želite li da vam okvir bicikla bude `mekši` i samim time udobniji za vožnju ili `tvrđi` i samim time više reaktivniji na svaki vaš okretaj pedale.

 

tk18_madone_disc_lifestyle_56.jpg

 

Novost na novoj Madoni je i potpuno nova geometrija koja se zove H1.5 (do sada ste mogli birati između H1 ili H2 geometrije). Ovisno o vašem izboru `fittinga` možete izabrati želite li da Madona ima H1 fit ili da naginje više prema H2 fitu (to je omogućeno prilikom izbora jednog od dva modela lulice koja se nudi u `high` ili `low` poziciji).

 

Madone je vrh ponude među Trek cestovnim modelima pa su modeli dostupni samo u karbonskoj SL ili SLR verziji (SL – 600 OCLV karbon, SLR – 700 OCLV karbon). Modeli SLR dostupni su u verziji s klasičnim i disk kočnicama.

 

Madone SLR modele možete naručiti i kroz personalizirani način narudžbe Project One.

 

Trek Emonda - `lightweight advantage`


Do sada smo vam ponudili geometriju okvira za najudobniju vožnju (Domane), geometriju okvira za najbržu vožnju (Madone), a sada je pred vama najlakši serijski proizveden cestovni biciklTrek Emonda. Ovaj klasični cestovni model ističe se upravo svojim laganim okvirom čime će vam dati prednost nad konkurencijom na usponima.

 

emondaslr9dh2etap_19_24145_a_portrait.jpg

 

Okvir Trek Emonda SLR (700 OCLV karbon) teži nevjerojatnih 640g u 56 cm veličini, dok je model za disk  kočnice neznatno teži, svega 665g. Ovo je model kojem nisu strane pobjede na velikim Grand Tour utrkama poput `Tour de France`.

 

bauke-mollema-stage-15-2017-tour-de-france.jpg

 

Okvir geometrije pretežno dolazi u H2 geometriji ali kroz Project One program imate mogućnost izbora između H1 ili H2 geometrije, kao i opciju između klasičnih ili disk kočnica.

 

Emonda kao i Domane nudi izbor između karbonskog i aluminijskog okvira. Ovdje svakako valja pohvaliti posao koji se napravio novom dizajnu aluminijskog okvira (ALR model) koji je prema ocjenama svjetski poznatog magazina `Cycling Weekly` osvojio nagradu `Editor Choice`. Istaknuli su kako je upravo dizajn okvira, osjećaj vožnje više sličan vožnji na kvalitetnom karbonskom biciklu nego na aluminiju. Takve karakteristike okvira postignute su tehnologijom iz Treka koju zovu `Invisible Weld Technology`. Ova tehnologija omogućila je manipulaciju aluminijem tako da je povećana površina samih cijevi okvira, a time je postignuta veća čvrstoća okvira i manja težina. Kod svakog Emonda modela upravo su to dvije glavne karakteristike – čvrstoća i lagani okvir.

 

emondaalr5discwsd_19_24226_a_alt2.jpg

 

Trek Checkpoint - `gravel`


U 2019. Trek je odlučio popuniti `rupu` koju je imao u kategoriji koja postaje sve zastupljenija među cestovnim modelima - `gravel`.

 

checkpointsl5_20_24387_a_portrait.jpg

 

Za one koji se prvi put susreću s ovom kategorijom riječ je o klasičnoj cestovnoj geometriji koja nudi  nešto opušteniju poziciju sjedenja koja vozaču ili vozačici omogućava udobnu poziciju sjedenja ali i poziciju u kojoj će imati puno više samopouzdanja prilikom upravljanja Checkpointom kada odluče s asfaltirane ceste skrenuti na neasfaltirane puteve.

 

checkpoint_hl4.jpg

 

Upravo je to prednost Checkpoint modela, omogućuje vam da imate jedan bicikl s kojim ćete moći voziti klasične cestovne rute s prijateljima ali i skrenuti na makadamske i travnate putove koje uočite uz cestu ili na koje vas navede vaša Bontrager navigacija.

 

bontrager-edge.jpg

 

Gume širine 35c s kojima dolazi opremljen svaki Checkpoint model omogućavaju vam da bezbrižno uživate u takvoj vožnji. Za one kojima će biti potrebna još šira guma dobra vijest je da Checkpoint podržava širinu guma do 45c.

 

Kod karbonskih SL modela za veću udobnost pobrinut će se već spomenuta IsoSpeed tehnologija.

 

Osim karbonskih SL modela na izbor su i aluminijski ALR modeli. Svi modeli dolaze s disk kočnicama kako bi vozaču pružili bolju zaustavnu moć i više samopouzdanja na vožnji po neasfaltiranim putovima.

 

Checkpoint okviri imaju mogućnost montaže do čak 4 nosača bidona, mogućnost montaže torbi na gotovo svaku cijev okvira čime dobivate pravi bicikl za nove avanture i istraživanje novih terena.

 

checkpointsl5_22632_a_accessory1.jpg

 

Checkpoint preko tjedna može biti vaš gradski bicikl, a za vikende ga možete opremiti bilo za vožnju s prijateljima ili višednevno putovanje.

 

Trek Speed Concept - `time trial`


Speed Concept model najčešće ćemo vidjeti na utrkama kronometra ili na dugim triatlonima poput `Ironmana`.

Okvir koristi istu tehnologiju spomenutu kod Madone modela - `KVF`. Položaj na ovom biciklu vozača postavlja u gotovo paralelnu poziciju s podlogom kako bi otpor zraka bio minimalan.

 

rd_race_tri_iron_man_r_10.jpg

 

Okvir je dostupan jedino kao karbonski OCLV 500 model. Prednja vilica je također karbonska i u nju je potpuno integrirana prednja kočnica kako bi okvir bicikla u kombinaciji s `KVF` cijevima stvarao čim manji otpor zraka.  

 

Trek Speed Concept moguće je kupiti s kombinacijom dijelova Shimano Ultegra/Dura Ace ili ga u potpunosti personalizirati u Project One programu.

 

Trek Boone – ciklokros


Trek Boone je jedan od najtrofejnijih ciklokros modela u povijesti. U njegovu razvoju sudjelovali su neki od najvećih vozača poput legende ciklokros utrka Sven Nys i višestruke Američke ciklokros prvakinje Katie Compton.

 

boone7disc_17440_a_portrait.jpg

 

Boone model okvir napravljen je od 600 OCLV karbona i dolazi opremljen IsoSpeed tehnologijom koja na zahtjevnom ciklokros terenu povećava udobnost vozaču i pruža mu bolji grip.

 

race_cx_sp_asper_gavere_1118_0434.jpg

 

Svi modeli opremljeni su hidrauličnim disk kočnicama, 1x11 prijenosom koji olakšava pronalaženje prave brzine neovisno o nagibu terena i širinom guma 33c (maksimalna dopuštena širina gume za ciklokros po UCI pravilima).

 

U odnosu na Checkpoint model, Boone ima manji prostor između prednje i stražnje vilice tako da ne podržava širinu veću od 38c, te nudi manje opcija za opremanje bicikla s dodatnom opremom kao što to nudi Checkpoint. Ako tražite jedan bicikl za vašu zimsku ciklokros sezonu, vožnju po neasfaltiranim stazama ili grupnu vožnju vikendom po cesti s prijateljima, Boone ima sve ono što vam treba. 

 

Bez obzira na koji se od ovih modela odlučite, svaki Trek okvir pokriven je doživotnom garancijom. Na svim modelima koji su opremljeni Bontrager karbonskim kotačima imate dvogodišnje bezuvjetno jamstvo - u prve dvije godine u slučaju bilo kakvog oštećenja kotača imate pravo na novi kotač, a nakon te dvije godine kotač možete zamijeniti u sklopu Bontrager 'Loyalty programa' u sklopu kojeg ostvarujte poseban popust prilikom kupovine novog kotača.

skrolaj na vrh