6 razloga zašto vam se guma uvijek buši

objavljeno: 08.09.2017.

Nitko ne voli rupe. Ni na cesti, ni na biciklu, a kamoli na gumi.


Taman je promijenite i napumpate, krenete u vožnju i BUUM! Eto, opet je otišla. Idemo ispočetka. I tako kojih 5-6 puta dok ne odustanete i odete kupiti novu zračnicu.

 

I što ako i se nova opet probuši? Možda imate stvarno lošu sreću ili ste možda sami krivi.


Jer vjerovali ili ne, ceste nisu uvijek glavni krivci probušenih guma. Krivci možete biti i vi zbog malih pogreškica koje su se okrale prilikom promjene gume i krpanja zračnice.


Pa ako non-stop imate problema s gumama, evo 6 mogućih razloga zašto imate zlu sreću.

 

1. U gumi se zaglavilo nešto oštro

 

Problem: Ako detaljno ne provjerite i vanjsku gumu, moguće je da je u njoj zaostao oštri predmet koji je non-stop buši.

 

Rješenje: Nakon što ste ponovno završili vozeći se na golom obruču i zakrpali zračnicu, pregledajte i vanjsku gumu.


Pažljivo pređite prstima i očistite vanjsku stranu gume od krhotina stakla ili drugih oštrih stvari. Zatim pređite rukom po unutrašnjosti vanjske gume kako bi provjerili ima li zaglavljenih stvari u gumi.


Vanjsku gumu možete staviti na kotač tek kada ste je temeljito očistili.


2. Životni vijek gume je “na najgi” (na izdahu snage)

 

Problem: Ako ste promijenili vanjsku gumu kada su vani hodali dinosauri, velika je vjerojatnost da je vanjska guma glavni krivac vašim rupičastim problemima.

 

Vanjske gume brzo se troše, pogotovo zadnja i zato nemojte živjeti u oblacima misleći kako postoji guma visoke trajnosti i odličnog gripa (prianjanja).

 

Rješenje: Guma je mrtva čim su se istrošile ripne, tj. čim guma postane gola i glatka kao kugla za kuglanje. A kada će se ripne istrošiti i kada će nastati uzdužne pukotine ovisi o karakteristikama vožnje svakog biciklista i terena po kojem se vozi. No zamjena gume preporučuje se barem jednom u dvije godine.

 

guma-na-biciklu-4.jpg

 

3. Ljepljiva traka nije dobro zalijepljena za obruč

 

Problem: Neki možda ni ne znaju, no prije stavljanja zračnice bitno je oblijepiti obruč ljepljivom trakom, tj. zaštitnom trakom za kotač koja će zaštiti zračnicu od kontakta sa žbicama na kotačima. Takve trake veoma su otporne i pružaju dugoročnu zaštitu od bušenja.

 

Rješenje: Provjerite je li ljepljiva traka probušena ili se slučajno pomaknula i odlijepila s jednog mjesta. U svakom slučaju kupite novu traku i dobro oblijepite obruč. Postavite je tako da traka u cijelosti pokriva rupe na obruču.


4. Zračnica je ostala prikliještena između obruča i vanjske gume

 

Problem: Ako zračnicu dobro ne namjestite, moguće je da jedan mali dio ostane zahvaćen između vanjske gume i metalnog obruča pa jedan dio nje viri van.

 

guma-na-biciklu-9.jpg

 

Rješenje: Stavite zračnicu na kotač, počevši od rupe za ventil. Kada je zračnica sjela na svoje mjesto, napumpajte je tek toliko i tek onda namjestite vanjsku gumu.

 

E sada ide jedan super trik. Još malo napumpajte zračnicu da bolje legne unutar vanjske gume i nakon toga udarajte kotačem o pod okrećući ga kako bi sve sjelo na svoje mjesto.


Ako uočite da zračnica ili guma nisu sjele na mjesto, pokušajte rukama gurnuti gumu i zračnicu i namjestiti ih unutar ruba obruča. Nemojte koristiti polugu jer bi ona opet mogla probušiti zračnicu, osim ako ne upotrebljavate plastične montirače.


5. Vozite se na polupraznim ili prenapumpanim gumama

 

Problem: Ako se vozite na polupraznim gumama i pređete preko nekog ispupčanog objekta (kamena, rubnika, povišenog asfalta) ili preko rupe na cesti, guma će se u tom trenutku deformirati, a zračnica može proviriti van i ostati zakvačena između vanjske gume i ruba obruča.

 

S druge strane, ako ste prejako napumpali gume, zračnica će biti prekruta i dogodit će se veliki BOOM kod prve veće prepreke.


Rješenje: Često pumpajte gume i to na pravilan tlak zraka. Šire gume mogu biti na nižem tlaku, no sve ovisi o tjelesnoj težini biciklista. Ako niste sigurni kako napumpati gume, preporučene visine tlaka pišu na svakoj gumi.


sirina-velicina-pritisak-gume-bicikl.jpg

 

6. Krivo ste postavili kočnice

 

Problem: Ako imate V-kočnice, pločice, tj. pakne bi trebale sjediti na obruču kotača, a ne na gumi. Ako su na gumi, pločice će se trljati o gumu i malo po malo će ljuštiti slojeve gume.

 

Rješenje: Kako bi bili sigurni da su pakne na pravom mjestu, rukama zavrtite kotač i zakočite. Pakne bi trebale zahvaćati obruč kotača, tj. trebale bi biti na samom rubu obruča i gume.


Rupičaste gume su stvarno živcirajuće i nemoguće ih je u potpunosti izbjeći. Najbolji način zaštite je izbjegavanje gore navedenih uzroka i za svaki slučaj imati potreban alat za krpanje guma. :)


Ako imate čestih problema s gumama, slobodno dođite do nas. Zamijenit ćemo ih kako spada, a vi ćete se napokon moći voziti bez problema.


Barem neko vrijeme :)