Continental Grand Prix 5000

Continental Grand Prix 5000
objavljeno: 05.07.2022.

continental_-_propeloton_750.jpg

 

Prošlo je 14.g. otkako je Continental predstavio cestovnu trkaću ‘all-around’ gumu, ‘Grand Prix 4000’. Ova guma dan danas nije izgubila na svojoj popularnosti diljem svijeta bilo da je riječ o vozačima u ‘pro pelotonu’ ili amaterskim vozačima.

 

Nakon dugo čekanja na tržištu se pojavila nova verzija ove gume pod nazivom ‘Grand Prix 5000’. Sudeći po prvim dojmovima, testovima novi model GP gume ‘pomeo’ je konkurenciju

 

continental_-_clincher_-_tubeless_750.jpg

 

Neki će se od Vas možda pitati zbog čega se jednostavno novi model gume ne zove ‘Grand Prix 4000 S III’ s obzirom na to da se prethodna guma zvala ‘Grand Prix 4000 S II’? Razlog je što pred nama imamo potpuno novu gumu, s potpuno novim dizajnom. Guma ‘GP 5000’ ima potpuno novi crni ‘slick’ dizajn

 

GRAND PRIX 5000 – PRVI DOJMOVI

 

Ono što se odmah može primijetiti prilikom montaže novih ‘GP 5000’ guma je puno precizniji uzorak niti koji se sada u Continental-ovom kalupu obrađivao laserski, za razliku od prijašnje obrade na ‘GP 4000 S II’ gdje je takva obrada bila mehanička. Prednost takve obrade je povećanje gripa same gume tijekom vožnje u zavojima.

 

continental_-_laser_grip_750.jpg

 

12% MANJI OTPOR KOTRLJANJA

 

U svojim testiranjima Continetal je došao do izračuna kako nova ‘GP 5000’ guma u odnosu na ‘GP 4000’ gumu ima 12% manji otpor prilikom kotrljanja. Do smanjenja otpora došlo je zahvaljujući novoj izmijenjenoj smjesi, koja nam je otprije poznata pod nazivom ‘Black Chili Compound’, i povećanju ‘TPI’ (niti po inču) na 330. 

 

5g LAKŠA GUMA

 

U usporedbi s ‘GP 4000 S II’, nova ‘GP 5000’ u dimenziji 700x25 lakša je za 5 grama.

  

SMJESA ‘BLACK CHILI COMPOUND’

 

Upravo je smjesa ‘Black Chili Compound’, savršeno pogođen balans između tri faktora – grip, otpor kotrljanja i izdržljivost gume, razlog zbog kojeg je GP serija već dugo ‘na glasu’ kao najbolja ‘all-around’ guma.

 

U novoj izmijenjenoj, poboljšanijoj smjesi ‘Black Chili Compound’ Continental-ovi inženjeri imali su važnu zadaću da guma postane bolja ali da i dalje zadrže idealan balans između sva tri faktora.

 

Što nam znači voziti najlakšu gumu ako s njom ne možemo završiti trening ili utrku bez da moramo stati zbog bušenja? Isto tako želimo da guma ima gripa ali ne previše gripa jer će je to učiniti presporom i prebrzo ćemo je potrošiti. S druge pak strane želimo da guma ima nizak otpor kotrljanja ali ako će taj otpor biti prenizak nećemo imati dovoljno gripa. 

 

Poznato je da druge velike kompanije od Continental-a kupuju smjesu za proizvodnju svojih guma međutim formula za smjesu ‘Black Chili Compound’ i dalje je strogo čuvana tajna. 

 

continental_-_black_chili_750.jpg

 

20% VEĆA OTPORNOST NA BUŠENJE

 

Veća otpornost na bušenje od čak 20% postignuto je unaprjeđenjem još jedne otprije poznate tehnologije ‘Vectran Breaker’. 

 

Tehnologija ‘Vectran Breaker’ zaslužna je da nova ‘GP 5000’ ima odličnu otpornost na bušenje, a da pritom ne utječe na otpor kotrljanja same gume. Ovu tehnologiju najlakše ćemo vam objasniti kao jednu vrstu vlakna koja svojim karakteristikama podsjeća na kevlar. Na gumama kao što je ‘GP 5000’ nalazi se kao dodatni sloj zaštite koji iako je veoma tanak značajno pridodaje zaštiti od bušenja, nešto kao veste protiv uboda nožem, a da pritom ne utječu na otpor kotrljanja same gume. 

 

continental_gp5000_vectran.jpg

 

GRAND PRIX 5000 – U TUBELESS VERZIJI

 

Ovo smo očekivali da će se već i ranije pojaviti na modelu ‘GP 4000’ ali iako nismo dočekali TL verziju te gume, nova ‘GP 5000’ odmah u startu dolazi dostupna osim u ‘clincher’ verziji i u ‘tubeless’ verziji.

 

Da ne bi došlo do zabune, ‘clincher’ i ‘tubeless’ verzija su potpuno dvije različite gume.

 

Novu ‘tubeless’ verziju još nismo imali prilike testirati ali po dobivenim mjerenjima ona bi trebala biti još brža od ‘clincher’ verzije iz razloga jer ima 17% manji otpor kotrljanja u odnosu na ‘GP 4000’. 

 

continental-grand-prix-5000.jpg

 

DOSTUPNE DIMENZIJE

 

Nova guma Continental ‘GP 5000’ bit će dostupna u sljedećim dimenzijama:

  • ‘Clincher’ verzija: 23, 25, 28 & 32 mm
  • ‘Tubeless’ verzija: 25, 28 & 32 mm

 

ZAKLJUČAK

 

S novom gumom ‘Grand Prix 5000’, Continental nije želio postići da ima najbržu ili najlakšu gumu na tržištu. Isto tako ne tvrde da ima najbolju zaštitu od bušenja ili da ima najviše gripa ali ono što je sigurno je da ova guma pruža najbolji balans između svih ovih faktora. Upravo iz tog razloga uvjereni smo da će ‘GP 5000’ biti prepoznata kao najbolja ‘all-around’ guma

skrolaj na vrh