Rezultati petrage
HR | EN

Kako ublažiti mamurluk i prvog dana u novoj godini otići na vožnju biciklom

objavljeno: 29.12.2017.
Kako ublažiti mamurluk i prvog dana u novoj godini otići na vožnju biciklom

Prosinac je divan mjesec… ulice i trgovi blješte usprkos hladnoći, baš kao i vaš reflektirajući prsluk i sve lampice na biciklu :)


Pod kraj godine svi se opraštamo od prošlih 365 dana, a nitko ne propušta doček Nove godine.


Jeste li se možda onako pravo zdravo biciklistički dogovorili za neku vožnju 1. siječnja? Ionako je ovih dana toplije nego sredinom studenog.


Vjerojatno jeste jer pravi biciklist nikad ne provodi slobodan dan da bi čamio kod kuće i gunđao kako je opet na TV-u Terminator i Umri muški 3.


No ako ste doista planirali i izlazak na Silvestrovo kao i vožnju na prvi dan Nove godine s frendovima na Sljeme, Klanik, Papuk… neko brdo u blizini morate biti svjesni da to neće biti vožnja stoljeća.


izlet-biciklom-brdo


Čaša više ispijena na tulumu, može prouzročiti neke od ovih problema:

  •      ο  Više ćete trebati na wc

  •      ο  Pojačano ćete se znojiti

  •      ο  Srce ubrzano radi

  •      ο  Mišići se umaraju

  •      ο  Stalno vam se nešto jede

  •      ο  Smeta vam dnevna svjetlost


Da, shvatili ste da vam neće biti lako biciklirati uz mamurluk, no možda je baš najbolji način da se riješite mučnine i glavobolje vožnja na hladnijem vježem zraku.


Uz ovih nekoliko savjeta bit će vam lakše.


1. Prije izlaska dobro se najedite


Prije nego što odete na party koji uključuje alkohol, dobro se najedite. To će usporiti brzo opijanje, poboljšat će i apsorpciju alkohola.


Hrana će vam pomoći i da sačuvate energiju u organizmu idućeg dana. Gladni i slabašni nećete se moći popeti biciklom na Sljeme.


Ako se ipak ne najedete dovoljno, ujutro će vam pomoći hrana bogata ugljikohidratima, a izbjegavajte masnu i tešku hranu. Alkohol pojačava izlučivanje inzulina što uzrokuje nisku razinu šećera u krvi. Slatka pića koja ste popili neće zamijeniti slatku hranu pa doručkujte žitarice s voćem ili tost s džemom ili medom.


2. Pijte vodu kada ste na partyu


Da bi izbjegli dehidraciju uz gutljaj alkohola popijte gutljaj vode, a popijte čašu vode i prije odlaska na spavanje. Iako ćete morati često prazniti mjehur, to će vam pomoći da u organizmu ima dovoljno vode i lakše apsorbirate alkohol.


Voda spasava mamurluk

 

Kada ste na biciklu pripremite najmanje dvije flašice vode ili izotoničnog pića za put i rehidrirajte se tijekom vožnje.


3. Nemojte miješati različita alkoholna pića


Jako je zgodno biti faca u društvu, ali nemojte se truditi biti faca kada je u pitanju ispijanje alkohola. Vjerojatno ćete požaliti iste večeri. Kako smo naveli prije, čašu pića presijecite samo čašom vode. Nemojte pivo miješati sa žesticom ili kombinirati više vrsta vina.


Kada se različita pića pomiješaju, u glavi nastane kaos, a glavobolja i mučnina su zagarantirane. Ako ipak jutro poslije postane nepodnošljivo, pokušajte s lijekovima protiv bolova. Aspirin bi trebao nakon pola sata riješiti vaš problem.


4. Naspavajte se


Tulumarenje do ranojutarnjih sati je za one koji će spavati tri dana nakon Nove godine. Ako ste isplanirali izlet biciklom, pametno je da tulum napustite do dva sata nakon ponoći, kako bi se stigli naspavati. Spavanje će pomoći tijelu da se odmori i oporavi.


Naspavajte se nakon pijanstva


Za svako ispijeno alkoholno piće tijelu je potrebno najmanje sat vremena da ga obradi. Koliko pića popijete, toliko će vam i sna biti potrebno, pa izračunajte sami kada naviti budilicu! (P.S. Ako popijete previše alkohola, neće vam biti dovoljna ni dva dana za oporavak, pa budite oprezni).


5. Otuširajte se i spavajte s povezom na očima


Ako ipak dođete kući pred zoru, i ostane vam samo dva sata sna, zamračite sobu i spavajte pokrivenih očiju kako vam svjetlost ne bi dodatno pojačala glavobolju.


Na glavu stavite hladan oblog, a prije polaska provedite pod tušem minimalno 15 minuta, polijevajući se toplom i hladnom vodom naizmjenično kako bi pokrenuli cirkulaciju.


6. Nosite sunčane naočale


Dnevna sunčeva svjetlost može dodatno pojačati glavobolju. Čak i ako vani nema sunca ili pada snijeg, svjetlost će preko očiju stimulirati moždane vijuge i pogoršati mamurluk.


Za bicikliranje pokrijte glavu vunenom kapom, a na oči stavite sunčane naočale s tamnim lećama.


7. Izađite na zrak


Svjež zrak pokrenut će oporavak, što je puno bolja opcija od ostanka u toploj sobi i okretanja po krevetu. Možda će vam se prvih pola sata vožnje činiti kao nemoguća misija, no nemojte se obeshrabriti.


Izadite na zrak


Vožnja biciklom pozitivno utječe na tijelo i organizam pa vam garantiramo kako ćete se nakon toga osjećati bolje. No, ako ste pod utjecajem alkohola toliko jako da ne možete održavati ravnotežu, ipak odgodite vožnju dok se ne otrijeznite.


Društvo ćete zauzvrat počastiti sarmom, a svakako predlažemo da zakažite i novi termin izleta nakon što se oporavite.