Rezultati petrage
HR | EN

Kako alkohol utječe na vožnju biciklom?

objavljeno: 26.10.2018.
Kako alkohol utječe na vožnju biciklom?

Pijete li kad vozite?

 

Ne, ovo nije još jedna najava policijske patrole koja vas očekuje ovog vikenda, ali osjetili smo potrebu da vas još jednom podsjetimo kako boca piva nakon biciklističke rute, utrke ili treninga može utjecati na vaše tijelo.

 

Zaista je šteta upropastiti trud koji ste uložili prelazeći tih 15 kilometara. Sigurni smo da hladno pivo nakon vožnje ima neku posebnu čar, ali ipak razmislite prije nego ugledate onu čarobnu pjenu.

 

Od svih alkoholnih pića, pivo sadrži najviše kalorija:


• Jedna limenka 0,33 piva sadrži 142 kalorije,
• decilitar crnog vina 83 kalorije, a
• decilitar bijelog vina 82 kalorije.
Čašica viskija sadrži 75 kalorija, a najmanje sadrži
čašica votke - točnije, 64 kalorije.

 

Ovim omjerima, naravno ne želimo reći da je najbolje piti votku (nemojte nas pogrešno shvatiti). Ljestvica postotka alkohola kreće se obrnutim redoslijedom pa će viski biti mnogo opasniji za vaš organizam od piva.

 

biciklist-pije-boca_2018-10-26_12-55.jpg

 

Bez obzira razmišljate li o hladnom pivu nakon prijeđene rute ili ste sinoć “zaružili” s prijateljima u lokalnom bircu, trebali biste znati kako alkohol može utjecati na vaše stanje.


Bicikliranje uz želučane tegobe


Ako ste večer proveli uz koju čašicu previše, sutradan bi vas kod starta mogle dočekati želučane tegobe - grčevi, vjetrovi, nadutost i problemi sa stolicom (oni zbog kojih bi vaš bicikl mogao skrenuti u šumu).

 

Uz želudac, alkohol utječe i na ostale unutarnje organe i uzrokuje upale i stres organizma. Ako ste se zaželjeli popiti piće nakon utrke, morate znati da tijekom i nakon bicikliranja ili bilo kojeg drugog oblika vježbanja, jetra obavlja svoje funkcije. Oslobađa se mliječne kiseline i pretvara ju u glukozu.

 

Stoga, dodate li izmorenom tijelu alkohol, usporit ćete rad jetre pa se ona više neće baviti mliječnom kiselinom već alkoholom i tako usporiti oporavak od napora.


Alkohol, glavobolja bicikliranje


Ako ste pomislili da će glavobolja proći nakon višesatnog boravka na svježem zraku, varate se. Možda i bi, da vaš organizam miruje, ali trening koji vas očekuje može samo pogoršati situaciju. Mountain bikere vjerojatno nije potrebno upozoravati da spust nakon piva nije najbolja ideja, zar ne?

 

biciklist-pao-bicikl.jpg

 

Glavobolja bi mogla ugroziti i stanje nakon utrke. Što mislite, zašto vozači Tour de Francea ne piju šampanjac nego ga razlijevaju okolo? Zato što znaju da alkohol vrlo brzo stiže do mozga i mišića gdje uzrokuje nered. Možda neće ugroziti uspjeh, ali uz bolne mišiće ne treba vam još i bolna glava.


Alkohol smanjuje učinak prilikom sagorijevanja masti


Fitness treneri, nutricionisti i ostali stručnjaci uporno navode opasnost alkohola prilikom izgradnje mišića te u fazi gubitka tjelesne težine. Alkohol usporava metabolizam pa ćete se uz alkohol mnogo teže riješiti masnoće.

 

Tako će na primjer, dvije “pivice” usporiti sagorijevanje masti za čak 75%. Alkohol zaustavlja i gradnju mišića. Na primjer, ako ste mršavi i često pijete alkohol, proteini vam baš neće biti od pomoći. Naime, alkoholni proizvodi negativno utječu na sintezu proteina u mišićima, stoga je alkohol je posebno zabranjen u fazi izgradnje mišića.

 

Ako ste krenuli na dijetu i počeli s fizičkim aktivnostima, vrijeme je da promijenite svoje životne navike koje uključuju često ispijanje alkohola.


Bicikliranje bez energije je nemoguće


Alkohol usporava metabolizam i ometa pristup glukozi i aminokiselinama kod kojih se stvara energija. Nakon fizičkog napora prije bismo vam preporučili kavu nego pivo. Za razliku od kofeina, alkohol je i u malim količinama snažan diuretik.

 

umoran-biciklist.jpg

 

Kofein će vam pomoći i ako se biciklizmom bavite da biste izgubili kilograme. Zbog svojih prirodnih svojstva on ubrzava apsorpciju glukoze pa tijelo gubi ugljikohidrate i do 25% brže.

 

Još jedan savjet za kraj…

 

Ako popijete koju čašicu previše, nikako ne sjedajte na bicikl. Svejedno radi li se downhill utrci ili samo o odlasku susjedu, znate da alkohol smanjuje svijest o riziku i daje osjećaj samopouzdanja koji se u tom trenutku usmjerava na pogrešne stvari. S alkoholom ćete imati više hrabrosti koju vjerojatno nećete iskoristiti na pravi način, već samoga sebe dovesti u opasnu situaciju.

 

Uspjeh se može postići, ali i proslaviti na druge načine, a idući put i vi budite poput vozača Tour de Francea - radije podijelite šampanjac s onima koji su vas bodrili.

 

Možete ga na primjer, podijeliti s nama. :)
Rog Joma uvijek je tu da iz vas izvuče najbolju verziju samih sebe.