6 stvari koje ne bi smjeli raditi svojem biciklu

objavljeno: 18.08.2017.

 “Jednostavno je kao voziti bicikl” - koje li lijepe fraze!

 

Vožnja biciklom može biti jednostavna, ali… Uvijek nekakav ALI. 

 

Da nastavimo dalje - … ali postoji nekoliko pogrešaka od strane vlasnika koje mogu otežati njegovu funkcionalnost i učinkovitost.

 

Naime, bicikl vas stvarno želi odvesti od točke A do točke B, no tretirate li ga loše, moguće je da će se početi žaliti jer ipak, postoje neka pravila koja se ne bi smjela kršiti.

 

Pa evo nekoliko stvari koje bi trebali izbjegavati želite li s biciklom sklopiti dugotrajno prijateljstvo.

 

1. Zabranjeni prijenosi na biciklu? Ako ide, onda nije zabranjeno

 

Nekako imamo osjećaj kao da većina početnika muku muči s mijenjanjem brzina. Veća, manja, prednja, zadnja… sasvim je svejedno.

 

No, lanac na najvećem prednjem zupčaniku i najvećem zadnjem zupčaniku, kao i lanac na najmanjem prednjem zupčaniku i najmanjem zadnjem zupčaniku donosi velike probleme. Tj. ne želite istovremeno biti na dvije krajnosti na prednjem i zadnjem pogonu.


pogresno-mijenjanje-brzina.jpg

 

Vožnja u ovim kombinacijama brže troši lanac i može uzrokovati proklizavanje bicikla.

 

Najučinkovitije pedaliranje nastaje kada je lanac postavljen ravno jer tako smanjujete trenje. Ako istovremeno vozite na najvećoj prednjoj i zadnjoj brzini, stvarate neravnomjerni prijenos snage na kazetu, glavčine i mjenjače brzina.

 

A osim dijelova na biciklu, trošite i svoju energiju jer je to najnaporniji i najneučinkovitiji način pedaliranja.

 

Čuvajte lanac i redovito ga podmazujte jer bi nakupljeni pijesak i blato mogli biti pravi piling za lanac. Možda je piling dobar za kožu, ali za lanac nikako nije :p

 

2. Sam ste svoj majstor bez pravih alata

 

Umjesto da bicikl svako malo vodite na servis, mnogo je lakše (i jeftinije) da ga sami popravite i izglancate, zar ne? U teoriji ovo pravilo stvarno vrijedi, no u realnosti će većina biciklista napraviti skupu pogrešku pokuša li na svoju ruku popraviti bicikl. U većini se slučajeva, na primjer, radi o pogrešnom fiksiranju i zatezanju određenih dijelova bicikla.

 

Naš savjet? Slobodno sami podmažite lanac (iako i ovdje može nastati totalni kaos) ili promijenite gumu na biciklu.

 

No fiksiranje kotača, zatezanje kočnica i ostalih ozbiljnih popravaka, prepustite radije nama.

 

3. Nakon vožnje ne očistite bicikl

 

Nakon naporne vožnje, pospremate bicikl na mjesto i jedva čekate da se istuširate i izvalite sa sve četiri u zraku.

 

No kako ste vi nakon treninga prljavi, znojni i blatni, takav je i vaš bicikl! Pa bi bilo logično da i on dobije malo njege.

 

ciscenje-bicikla-2.jpg

 

 

Za generalno čišćenje, nakon svake vožnje ručno očistite ramu, lanac i felgu. Tako ćete izbjeći da prljavština ošteti bicikl, pogotovo kazete.

 

I nikako nemojte voziti bicikl u auto praonicu jer visokotlačni mlaz može oštetiti pogonske ležajeve na biciklu.

 

4. Ostavljate bicikl na tlu

 

Tijekom napornog treninga, potrebna je i pauza. Ako nemate nigdje nasloniti bicikl, savjetujemo da ga ipak nikada ne polegnete na tlo.

 

Barem ne na stranu na kojoj se nalazi pogon, tj. gdje se nalaze zupčanici, kazeta i mjenjač jer su ovi dijelovi među najosjetljivijima na biciklu i lako se mogu slomiti.

 

Ako već morate, polegnite bicikl tako da pogonska strana bude prema gore, a najbolje bi bilo da ga nekamo naslonite.

 

5. Vozite se na pogrešnom PSI (tlaku)

 

Za početak, vožnja na preniskom tlaku nije baš previše ugodna. A osim što nije ugodna, tako se gume brže troše jer su u presnažnom doticaju s cestom.

 

pritisak-guma.jpg

 

S druge strane, ni previsok tlak nije dobar jer gume tada ne ublažavaju udarce od udubina na cesti, sporiji ste i moguće je da ćete prokliznuti na zavojima.

 

Ako niste sigurni do kojeg tlaka napumpati gume, na svakoj gumi piše do kojeg tlaka smije ići.

 

S obzirom na vašu građu i vremenske uvjete, odaberite tlak guma koji vam najviše odgovara (mršaviji biciklisti i mokri uvjeti na cesti zahtijevaju i niži tlak)

 

Ako ste mršavi, napumpajte gume na manji tlak pogledajte što piše na njima.

 

6. Stavljate bicikl naopačke

 

Oni koji imaju mehaničke kočnice mogu preskočiti ovo poglavlje, no vi s hidrauličkim kočnicama slobodno se ovdje zadržite.

 

Naime, kada je bicikl okrenut naopačke, zrak iz kočnica odlazi do čeljusti kočnica (prema dolje). Kada bicikl ponovno okrenete na kotače i krenete na vožnju, kočnice neće dobro raditi sve do kad se zrak ne vrati gdje mu je i mjesto - na vrh.

 

Isto tako, zbog takvog skladištenja moguće je da će vam hidraulične kočnice tu i tamo procuriti. Ako se to dogodi i ne znate ih sami popraviti, slobodno bicikl donesete do nas. Znat ćete da su kočnice profesionalno servisirane :)

 

No bez obzira na kočnice, savjetujemo da profesionalni servis obavite barem dva puta godišnje - jednom prije ljeta i drugi put prije zime.

 

Uživajte u vožnji :)